Sure sec
ÂLİ İMRÂN-148 Tefsiri

ÂLİ İMRÂN Suresi 148. Ayet-i Kerime Tefsiri

ÂLİ İMRÂN-148 Kuran Meali ve Açıklamalı Tefsiri: Nisâ Suresinin 125. âyet-i kerimesi "Kimdir muhsin?" sorusunun cevabını ulaştırıyor bizlere: 4/NİSÂ-125: Ve men ahsenu dînen mimmen esleme vechehu lillâhi ve huve muhsinun vettebea millete ibrâhîm...
share on facebook  tweet  share on google  print  

ÂLİ İMRÂN Suresi Âyet - 148 Tefsiri

 

فَآتَاهُمُ اللّهُ ثَوَابَ الدُّنْيَا وَحُسْنَ ثَوَابِ الآخِرَةِ وَاللّهُ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ

Fe âtâhumullâhu sevâbed dunyâ ve husne sevâbil âhireh(âhireti), vallâhu yuhibbul muhsinîn(muhsinîne).

Böylece Allah, onlara dünya sevabını ve ahiret sevabınının en güzelini verdi. Ve Allah, muhsinleri sever.

1.fe âtâ-humu allâhu: böylece Allah onlara verdi
2.sevâbe ed dunyâ: dünya sevabı
3.ve husne: ve güzel, en güzel
4.sevâbi el âhireti: ahiret sevabı
5.ve allâhu yuhibbu: ve Allah sever
6.el muhsinîne: muhsinler
AÇIKLAMA

Bismillâhirrahmânirrahîm
Nisâ Suresinin 125. âyet-i kerimesi "Kimdir muhsin?" sorusunun cevabını ulaştırıyor bizlere:

4/NİSÂ-125: Ve men ahsenu dînen mimmen esleme vechehu lillâhi ve huve muhsinun vettebea millete ibrâhîme hanîfâ(hanîfen). Vettehazallâhu ibrâhîme halîlâ(halîlen).
Ve hanif olarak Hz. İbrâhîm’in dînine tâbî olmuş ve vechini (fizik vücudunu) Allah’a teslim ederek muhsin olan kimseden, dînen daha ahsen kim vardır. Ve Allah, Hz. İbrâhîm’i dost edindi.
Dînde ahsen demek, nefslerinin temizliğinde ahsen olan değil; muhsindir. Çünkü muhsin olmanın son noktasında olsalar bile nefslerinde karanlıklar var. Tam daimî zikre ulaşmamışlar ama fizik vücutlarını Allah'a teslim etmişler. Fizik vücutları, Allah'ın tüm emirlerini yerine getiren, yasak ettiği hiçbir fiili işlemeyen bir özellik taşır. Burada Allahû Tealâ'nın ifadesi açık: Hem dünya hem de ahiret sevabı onlar tarafından kazanılmış durumda. Allahû Tealâ Kur'ân-ı Kerim'de buyuruyor ki:

2/BAKARA-200: Fe izâ kadaytum menâsikekum fezkurûllâhe ke zikrikum âbâekum ev eşedde zikrâ(zikren), fe minen nâsi men yekûlu rabbenâ âtinâ fîd dunyâ ve mâ lehu fîl ahirati min halâk(halâkın).
Böylece (hacca ait) ibadetlerinizi (ve kuralları) tamamladığınız zaman, artık atalarınızı zikrettiğiniz gibi, hatta daha kuvvetli bir zikirle Allah’ı zikredin. Fakat insanlardan kim: “Rabbimiz bize dünyada ver.” derse, ahirette onun bir nasibi yoktur.
2/BAKARA-201: Ve minhum men yekûlu rabbenâ âtinâ fîd dunyâ haseneten ve fîl âhirati haseneten ve kınâ azâben nâr(nâri).
Ve onlardan (insanlardan) kim: “Rabbimiz bize dünyada hasene (güzellik ve iyilikler) ver ve ahirette de hasene (güzellik ve iyilikler) ver. Bizi ateşin azabından koru.” derse...
2/BAKARA-202: Ulâike lehum nasîbun mimmâ kesebû vallâhu serîul hısâb(hısâbi).
İşte onlar ki, onların, kazandıklarından (kazandıkları derecelerden dolayı) nasibi vardır. Ve Allah, hesabı çabuk görendir.
İşte burada Allahû Tealâ o âyetin naziresini yapıyor. Hem sevabı hem de ahiret sevabı verdiğini söylüyor. İki ni'meti karşılaştırırsak, diğerinde iki tür insandan bahsediliyor. Haram para kazanmak ve o parayı Allah'ın yasak ettiği yerlerde harcamak, onlar için normal bir olaydır. Bunun neticesi cehennem olur. Onların ahirette bir nasibi yoktur.

Bu insanların ötesinde olanlar da Allahû Tealâ'dan hem dünyada hem ahirette hasene istiyorlar. Allahû Tealâ onlara para da veriyor. Allah'tan, parayı nasıl kullanacaklarını soran bu insanlar, Allah'ın emrettiği biçimde bu parayı kullanan insanlardır. Parayı helâl kazandıkları için hasene ile beraber kazanmışlardır.

Hasene, pozitif derecelerdir. Allahû Tealâ, insanların kazançlarını ve kayıplarını ifade ederken hasenat ve seyyiat kullanır. İşte Furkân Suresinin 70. âyet-i kerimesi:

25/FURKÂN-70: İllâ men tâbe ve âmene ve amile amelen sâlihan fe ulâike yubeddilullâhu seyyiâtihim hasenât(hasenâtin), ve kânallâhu gafûran rahîmâ(rahîmen).
Ancak kim (mürşidi önünde) tövbe eder (böylece kalbine îmân yazılıp, îmânı artan) mü’min olur ve salih amel (nefs tezkiyesi) yaparsa, o taktirde işte onların, Allah seyyiatlerini (günahlarını) hasenata (sevaba) çevirir. Ve Allah, Gafur’dur (günahları sevaba çevirendir), Rahîm’dir (rahmet nuru gönderendir).
Allahû Tealâ "hem dünya sevabı hem de ahiret sevabı" diyor. Yani dünyada da ahirette de hasene onlar içindir. İşte o hasene sahiplerinin başlangıç adı, muhsinler; daha sonra ulûl'elbab, daha sonra muhlis, daha sonra salihlerdir.
close tefsir menu

ÂLİ İMRÂN Suresi Tefsiri

ÂLİ İMRÂN Suresi için tefsir sayfalarına ve âyet kelime sözlüğüne ulaşmak istediğiniz âyeti seçiniz.
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200
close tefsir menu
Sponsor Bağlantı
Neden sponsor bağlantı var?
Çünkü KuranTefsiri.com aylık iki milyondan fazla ziyaretçiye hizmet sunuyor. Bu ziyaretleri kesintisiz ve yüksek hızda karşılayabilmek için ihtiyaç duyduğumuz çok yüksek bant genişliği (bandwidth) nedeniyle KuranTefsiri.com artık bağımsız bir web sunucusunda çalışıyor.
Online sipariş verebilirsiniz
Kuran Tefsiri
İmam İskender Ali Mihr'e ait Kur'ân-ı Kerim Lafz-ı ve Ruhu isimli 19 cilt 8536 sayfadan oluşan Kuran Tefsirini Mihr Yayınları adresimizden online olarak sipariş verebilirsiniz.